Çizgi altı pazarlama (BTL) ve Çizgi üstü pazarlama (ATL) arasındaki farklar nelerdir?

ATL ve BTL, pazarlama stratejilerinin iki farklı türüdür. ATL (Above the Line), çizgi üstü pazarlama anlamına gelir. BTL (Below the Line), çizgi altı pazarlama anlamına gelir. Bu iki pazarlama türü arasındaki farklar şunlardır:

Hedef Kitle: ATL pazarlama, belirli bir hedef kitle olmayan geniş bir kitleye yönelik pazarlama faaliyetlerini içerir. BTL pazarlama, belirlenen tüketicilere odaklanan, özelleştirilmiş ve doğrudan pazarlama faaliyetlerini içerir.

Amaç: ATL pazarlama, marka bilinirliği ve iyi niyet oluşturmak için yapılır. BTL pazarlama, satış veya dönüşüm sağlamak için yapılır.

Mecra: ATL pazarlama, televizyon, radyo, gazete ve dergi gibi geleneksel medya araçlarını kullanır. BTL pazarlama, internet, SMS, e-mail, sponsorluk, halkla ilişkiler, açık hava reklamcılığı ve mağaza içi tanıtımlar gibi daha alternatif ve yaratıcı medya araçlarını kullanır.

Maliyet: ATL pazarlama, geniş kitlelere ulaşmak için yüksek bütçeler gerektirir. BTL pazarlama, daha dar ve özel kitlelere ulaşmak için daha düşük bütçeler gerektirir.

Ölçümlenme: ATL pazarlama, yapılan reklam çalışmalarının etkisini ölçmek için tahmini veya dolaylı yöntemler kullanır. BTL pazarlama, yapılan reklam çalışmalarının performansını gerçek zamanlı olarak ölçmek ve izlemek için daha kolay ve detaylı yöntemler kullanır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir